Blue
Een tweede case in het rijtje "Toen case nog casus was". Dat betekent dat hij wat ouder is… maar wat is eigenlijk gedateerd als we het hebben over de merkontwikkeling van een van de meest iconische en internationaal bekende heritage brands van Nederland: Royal Delft, opgericht in 1653? Bij de introductie van BLUE D1653 bleek dat "Delfts blauw" nog altijd relevant is. De wereldwijde designblogs vulden zich met deze wit-blauwe innovatie, net zoals het klassieke aardewerk uit Delft ooit per schip de wereld over ging.
De core van het merk Blue D1653 is co-creatie. The next step van Delftsblauw vormgegeven door de Meesterschilders van Royal Delft en internationaal gerenomeerde Dutch Designers. Dit gegeven staat garant voor een bijzonder product, merk-energie voor aansprekende communicatie en internationale aantrekkingskracht. Een krachtig concept dat het portfolio van de klassieke stukken van Royal Delft aanvult en aantoont dat Delftsblauw van historische waarde was, is en blijft.
Creatieve werksessies, de jarenlange samenwerking met Joffrey Walonker van Royal Delft en de gedeelde passie voor mooie, oude merken vormden de basis voor het mooie werk dat we hebben kunnen realiseren. Het blijft een eer om als bureau bij te dragen aan zo’n iconisch Nederlands merk.
Creatieve strategie / Branding / Package Design
Off & Online communicatie / Beurzen
Royal Delft - The original Blue - Since 1653